دومین همایش سرطان و پیشگیری در شهرستان ساوه با حضور پروفسور پارسا

دومین همایش سرطان و پیشگیری از آن به همت موسسه خیریه امام حسین (ع) ساوه مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان برگزار شد

 

پروفسور پارسا عضو شورای عالی جامعه ژنتیک خاورمیانه و محقق برتر حوزه سرطان شناسی مطرح کرد:

شیمیدرمانی، راهکاری سنتی برای درمان سرطان/ درمان سرطان نیازمند رویکردهای جدید

سالانه به طور میانگین ۹۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می شوند

 

مدیرعامل موسسه بیماران سرطانی ساوه:

ظرفیت خیران برای تامین هزینه درمان بیماران سرطانی در ساوه بهکارگرفته شود

۱۱ خرداد سالن اجتماعات سلمان ساوجی ساوه شاهد جمعیت کثیری در طبقات پایین و بالا و حتی بصورت سرپا در محل ورودی سالن به در کلاس آموزشی همایش دوم پیشگیری از سرطان در محور های سرطان و تغذیه، سرطان و شیوه زندگی، سرطان و آلاینده های محیط زیست، و باور های نادرست عمومی و ترویج فرهنگ پیشگیری توسط پرفسور ناصر پارسا پرداخته شد.

حامیان موسسه خیریه امام حسین (ع) ساوه مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان با همکاری اداره آموزش و پرورش و دانشکده علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی ساوه و با حمایت شهرداری و شورای شهر خصوصاً شهردار جوادی عزیز و معاونت پرکار دوست داشتنی خدمات شهرداری مصطفی احمدی و مدیریت چهار سازمان تحت پوشش شهرداری یعنی سازمان پسماند و فضای سبز و تاکسیرانی و اتوبوسرانی به یاری خیریه امام حسین (ع) آمدند که تمام پیگیری و زحمات آن بر عهده آقای علی اصغر کریمی از شورای شهر بود.

به استحضار می رساند

همایش از ساعت ۸ صبح با قرائت قرآن کریم آغاز گردید سپس با نواختن سرود جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شد.

از بدو همایش مجری پرتوان این همایش مسعود طاهریان با اجرا مثال زدنی اش ،علی اصغر کریمی از اعضای هئیت مدیره و عضو شورای شهر را جهت خوش آمدگویی مهمانمان به تریبون همایش فراخواند.

علی اصغر کریمی با یاد خدا به معرفی عملکرد خیریه امام حسین ع پرداخت .

در ادامه عضو شورای عالی جامعه ژنتیک خاورمیانه و محقق برتر حوزه سرطان شناسی گفت: سالانه به طور میانگین حدود ۹۰ هزار نفر از جمعیت کشور به انواع سرطان مبتلا می شوند.

پروفسور ناصر پارسا افزود: براثر آمار موجود سالانه ۳۰ هزار نفر از مجموع مبتلایان سونامی سرطان در ایران جان خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: هم اینک سرطان معده رتبه نخست را در بین امردان ایرانی دارد و چرخه ابتلا به این بیماری همچنان در حال افزایش است.

پروفسور پارسا تاکید کرد: بیشتر سرطان شناسان و پزشکان حاذق در این حوزه نبود تحرک، زنجیره نادرست مصرف مواد غذایی و دخانیات را عاملی جدی در ابتلای سرطان می دانند.

موسس و عضو هیات علمی انتقال تکنولوژی( در حوزه مقابله با سرطان) به کشورهای در حال توسعه افزود: دخانیات به عنوان تهدیدی جدی بر سلامت عمومی جامعه است و تحقیقات نشان داده که بیش از هزاران ماده سمی سرطان زا در دخانیات و قلیان ها وجود دارد.

عضو شورای عالی جامعه ژنتیک دانان خاورمیانه در خصوص موفقیت های کنترل سرطان در استان مرکزی گفت: فعالیت های تشکل حمایت از بیماران سرطانی اراک( تبسم) و موسسه خیریه امام حسین (ع) ساوه در خور تحسین است و بسیاری از بیماران غرب کشور از خدمات درمانی در اراک بهره مندند.

وی افزود: سرطان پروستات در مردان ایرانی نیز رتبه دوم را در کشور دارد و باید با ارائه راهکارهای عمومی در جهت کنترل این عارضه تلاش کرد.

عضو فعال در پروژه ژنتیک انسانی در وزارت بهداشت آمریکا بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده هم اینک در ایران ۶۵۰ هزار نفر به سرطان مبتلا هستند.

وی به پنج دغدغه اصلی بیمار سرطانی اشاره کرد و این بیماری را هزینهبردارترین بیماری دانست و افزود: دغدغه بیماری، دغدغه اقتصادی و پس از آن درمان توسط پزشک و از همه مهمتر تهیه داروهایی است که باید خارج از کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از بیماران سرطانی زیر خط فقر هستند، تصریح کرد: با فعالیت موسسات خیریه حمایت از بیماران سرطانی نظیر موسسه پیروان امام حسین(ع) بخشی از دغدغههای بیماران سرطانی برطرف شده است.

پروفسور پارسا با اشاره به اینکه درمان یک بیمار سرطانی بیش از ۱۵ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت، اظهار کرد: تامین این میزان هزینه برای اغلب بیماران سرطانی دشوار است از این رو با مشارکت موسسات خیریه باید به یاری این بیماران شتافت.

شهردار ساوه نیز در این همایش گفت: رویکرد شورای اسلامی و شهرداری ساوه بر این است که هر اقدامی که منجر به بهبود زندگی مردم میشود را اجرا کنند.

کامران جوادی افزود: اقدامات آموزشی و فرهنگی در خصوص ارتقای شاخصهای سلامت و پیشگیری از ابتلا به این بیماریها نیازمند فرهنگسازی است و شهرداری و شورای شهر بر این مهم تاکید دارند.

به گفته وی، اقدامات پیشگیرانه در خصوص مبارزه با سرطان در بحث آموزش شهروندی تعریف شده است و شهرداری آمادگی خود را برای تحقق این مهم اعلام میدارد.

شهردار ساوه با تاکید بر اینکه دانستن حق مردم است، اظهار کرد: باید با روشهای گوناگون اطلاعرسانی سطح آگاهی مردم را ارتقا دهیم.

مدیرعامل موسسه خیریه بیماران سرطانی امام حسین(ع) ساوه بابیان اینکه ظرفیت خیران برای تامین هزینه درمان بیماران سرطانی در ساوه به کار گرفته شود گفت: صنایع ساوه در تامین هزینه بیماران سرطانی مشارکت کنند.

سیدسبحان میرحبیبی با اشاره به محورهای این همایش اظهار داشت: سرطان و تعذیه، سرطان و شیوه زندگی، غربالگری و تشخیص زود راس، سرطان و آلایندهای محیطزیست، باروهاینادرست عمومی وترویج فرهنگ پیشگیری از اهداف و محورهای برگزاری این همایش است.

وی افزود: در شهرستان ساوه ۲۴۲ بیمار سرطانی مرد و زن تحت پوشش و حمایت موسسه خیریه پیروان امام حسین(ع) این شهرستان هستند که از این تعداد ۱۷کودک زیر ۱۴ سال هستند که بیشترین نوع سرطان در زنان سرطان سینه و در مردان سرطان روده بزرگ است.

مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین(ع) ساوه تصریح کرد: ابتلا به اسهال یا یبوست بهطور دائم،کاهش وزن غیرقابل توجیه، تغییر حالت، تغییر شکل و تغییر رنگ یک خال پوستی، خونریزی غیرطبیعی واژینال، وجود توده نقاط مختلف بدن، اختلال در بلع بهطور مداوم، سرفه یاگرفتگی صدا بهطور مداوم و وجود هرگونه خون در ادرار و مدفوع از اعلام هشدار دهنده سرطان است.

وی بااشاره به عوامل جلوگیریو بروز بیماری سرطان گفت: پرهیز از مصرفدخانیات، ورزش، وزن مطلوب، پرهیز از غذاهای چرب، استفاده روزانه از سبزیها و میوهها، پرهیز از مشروبات الکلی و پوشش مناسب در برابر نور خورشید از جمله عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

میرحبیبی خاطرنشان کرد: ۶۰درصد بیماران سرطانی زیر خط فقر هستند، امروز ما میدانیم سرطان از زمان تشخیص هم فرد بیمار و هم خانواده وی را درگیر دغدغههای اقتصادی، پزشک خوب بویژه در شهرهای کوچک، مرکز درمانی و دغدغه پیدا کردن دارو میکند.

مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین(ع) ساوه بیان داشت: بهرهگیری بهینه از امکانات، ساخت و راهاندازی یک کلینیک تخصصی مجهز و ترویج فرهنگ پیشگیری از سرطان، غربالگری در مورد سرطانها بویژه به علت شیوع و بروز سرطان پستان در زنان و سرطان پروستان در مردان از برنامههای در دست اقدام موسسه است.

وی به منابع مالی این موسسه اشاره کرد و گفت: هیچ ارگان یا سازمان دولتی و یا خصوصی از این مرکز حمایت نمیکند و این موسسه تنها با حمایتهای مردمی درحال فعالیت است، عمده منابع مالی این موسسه از هدایا، کمکهای مردمی، موسسات، نذورات و صدقات تامین میشوند.

مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین(ع) ساوه بااشاره به آمار بیماران سرطانی در ساوه بیان کرد: سالانه ۳۹۰ نفر به مبتلایان سرطان در ساوه افزوده می شود که البته امروزه سرطانها دومین سبب مرگومیر در کشور محسوب میشوند، اما با روند فعلی در سالهای آینده یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در کشورمان ابتلا به سرطان است.

میرحبیبی افزود: موسسه خیریه امام حسین(ع)، مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان از مهرماه سال ۱۳۹۰ با هدف کاهش آلام بیماران سرطانی و کاستن هزینههای مادی و روانی خانواده بیماران و انگیزه والای امدادرسانی به همنوعان دردمند فعالیت همهجانبه خود را جهت حمایت مادی و معنوی از بیماران مبتلا به سرطان آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان ساوه با افزایش بیماران مبتلا به سرطان یا کاهش سن ابتلا به سرطان مواجه و نیازمند مساعدت بیش از پیش خیران است بنابراین از آنجاکه ساوه شهری صنعتی است، صنایع با قابلیتهایی که دارند قادر هستند نیازهای بیماران مبتلا به سرطان این شهرستان را شناسایی و در راستای رفع مشکلات آنان موثر باشند.

همایش پیشگیری از سرطان به همت موسسه خیریه امام حسین (ع) ساوه و دیگر دستگاه های اجرایی با حضور چشمگیر شهروندان ساوجی برگزار شد که اجرای تئاتر مرتبط با موضوع سرطان شناسی، کلیپ های آموزشی و بهداشتی و پرسش و پاسخ نیز از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.

شایان ذکر است بزودی cd این همایش با قیمت همت عالی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

photo_2016-06-21_09-04-00

photo_2016-06-21_09-04-26

photo_2016-06-21_09-04-46

photo_2016-06-21_09-13-56

photo_2016-06-21_09-18-45

۳

photo_2016-06-21_09-04-53

photo_2016-06-21_09-14-03

photo_2016-06-21_09-05-02

photo_2016-06-21_09-05-16

photo_2016-06-21_09-05-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *