بیانیه مدیر عامل

 

به نام خداوند مهربان

 

بیانیه مدیرعامل موسسه خیریه پیروان امام حسین (ع)،

مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان شهرستان ساوه:

 

امروزه تهیه داروهای بیماران سرطانی یکی از مهم ترین دغدغه های موسسه خیریه به شمار می رود ، چرا که سرطان یک بیماری فرسایشی بوده و پیامدهای روحی ، اجتماعی و اقتصادی زیادی به همراه دارد و موجب به هدر رفتن منابع مالی و انسانی زیادی می گردد.

با توکل به خداوند منان و به یاری حامیان مهربانی که از ابتدا پشتیبان بیماران سرطانی خصوصا کودکان مبتلا به سرطان بوده و هستند ، خوشبختانه این مرکز توانسته عده ای قابل توجه ازکودکان و کلا بیماران سرطانی را تحت پوشش قرار دهد. بیمارانی که به علت عدم وجود پزشک فوق تخصص و تجهیزات پزشکی ناچارند برای درمان خود یا خانواده شان به شهرهای تهران و قم مراجعه نمایند ومسلما با مشکلاتی همچون اسکان موقت در تهران دست به گریبان هستند ، تا انجام مراحل درمانی در مراکزدرمانی را به انجام برسانند.

متاسفانه در حال حاضر بیمارستان های دولتی مانند بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و بیمارستان دکتر شریعتی و بیمارستان امام حسین(ع) وغیره محل شلوغی برای مراجعه کنندگان تبدیل شده است. این فعل باعث گردیده است تا در نوبت دهی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به مدت درازا کشیده شود ، مدت چند ماهی که بیمار قادر به پشت سر نهادن آن نیست زیرا این بیماری در این مدت در بدن بیمار ریشه دوانیده تا بیمار را از پای درآورد . لذا بیمار ناگزیر است تا به مراکز آزمایشگاهی و تجهیزات درمانی خصوصی مراجعه نماید که هزینه درمان آن با هزینه مراکز دولتی مشابه قابل مقایسه نیست و بیماران مستضعف  توان پرداخت آن را ندارند و یا به مشکل مالی بزرگی برخواهند خورد.

انتظار می رود دولت وقت فکری برای وضعیت افزایش تجهیزات پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی صورت دهد . همچنین بیمارستانها در حال حاضر آن خدماتی که به بیماران بستری می دهند ، شامل حال بیماران سرطانی سرپایی نمی شود که این یک خلا بزرگ به شمار می رود که انشاءالله در اسرع وقت برطرف گردد .

و اما مبارزه با سرطان این هیولای دوران مدرن، همت همگانی را می طلبد و وظیفه تک تک افراد جامعه است تا با همراهی این کابوس شوم را از ریشه برکنند . بیاییم دست به دست هم نهیم و با این بیماری به شکل واقع بینانه و صحیح رویارو شویم و این واقعیت را که سرطان آخر خط نیست تحقق بخشیم.    انشاءالله

 

                                                                                                                           سید سبحان حبیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *