اولین همایش سرطان و پیشگیری

اولین همایش سرطان و پیشگیری در ساوه برگزار شد.

این همایش با همکاری موسسه خیریه پیروان امام حسین (ع) و دانشکده علوم پزشکی در روز ۵شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ در سالن ارشاد سلمان ساوجی ساوه برگزار گردید.

این همایش با حضور مسئولین محترم شهر و دانشکده علوم پزشکی و همچنین حامیان و مددجویان تحت پوشش موسسه خیریه امام حسین (ع) و جمع کثیری از مردم شریف شهر برگزار گردید . در آغاز وروردی مرکز همایش پکیج حاوی بروشورها و تراکتهای مربوط به پیشگیری از ابتلا به سرطان بمنظور اطلاع رسانی صحیح در بین حضار توزیع گردید.

در ابتدا همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و همچنین سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز گردید . سپس ریاست محترم دانشکده علوم پزشکی ساوه جناب آقای دکتر کوهپایه زاده ضمن تبریک هفته سلامت و تشکر از برگزار کنندگان همایش به تشریح هدف برگزاری همایش و ضرورت آگاهی بخشی و آموزش در جهت پیشگیری از بیماری سرطان پرداختند.

سپس معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه جناب آقای مهندس بهاروند با ابراز تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان همایش و خیر قدم به مهمانان ، به ارائه آمار مرگ و میر ناشی از سرطان پرداختند و عنوان فرمودند سازمان محیط زیست و کارخانجات بایستی در انجام وظایف خود بکوشند و آلاینده های خطرناک محیط را که یکی از عوامل اصلی ایجاد سرطان است به حداقل برسانند.

در ادامه ریاست محترم شورای اسلامی شهر و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امام حسین(ع) جناب آقای سید مرتضی ابطحی ، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش و عرض خیر مقدم ، عملکرد مالی و فرهنگی موسسه را از ابتدا تاکنون تشریح نمودند و خدمات انجام شده برای بیماران مبتلا به سرطان شهرستان ساوه را برشمردند.

پس از آن جناب آقای دکتر مطلق ، ریاست محترم بخش سرطان وزارت بهداشت و درمان و جناب آقای دکتر پارسا فوق تخصص محترم میکروب شناسی اهم مطالب را بیان نموده و با زبانی شیوا پیرامون محورهای همایش سخن گفتند.

در ادامه سرکار خانم دکتر غنایی ، روان شناس بالینی و استاد دانشگاه ، ضمن تشکر از برگزار کنندگان همایش ، پیرامون پیشگیری و درمان سرطان از دیدگاه روان شناختی به بحث و بررسی پرداختند و اهمیت توجه به

 

بهداشت روان را در زندگی فردی و اجتماعی گوشزد نمودند و خاطرنشان کردند توجه به این مسئله عمر مفید مبتلایان به سرطان را افزایش داده و موجب بهبود و تسریع درمان آنان میشود .

سپس فیلمی با موضوع سرطان که حاوی اطلاعات مفیدی درباره این بیماری بود پخش شد.

پس از آن جناب آقای دکتر پارسا ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش ، تک تک محورهای همایش را برای حضار بطور جامع و کامل بسط داده و با توضیح اسلایدهای آموزشی ، با زبانی ساده و مردم فهم ضرورت تغذیه سالم و بهداشت فردی و عمومی را در پیشگیری از بیماری سرطان شرح دادند.

در پایان نیز ، به مسئولین شهر و افرادی که در برگزاری این همایش همکاری جدی و ثمر بخشی داشتند ، از جمله معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه و مدیران محترم مدارس و پزشکان محترم و…. به رسم یادبود لوح تقدیر اهدا گردید .

Still0504_00004

اساتید محترم همایش سرطان:

۱- جناب آقای دکتر مطلق: رییس اداره سرطان وزارت بهداشت و درمان(آنکولوژیست)  

۲- جناب اقای دکتر ناصر پارسا: استاد و پژوهشگر ارشد در سرطان و ژنتیک مولکولی در مؤسسه ملی بهداشت آمریکا

۳- سرکار خانم دکتر زیبا غنایی : روانشناس و استاد دانشگاه

 

Still0504_00012

 

Still0504_00021

Still0504_00033

 

Still0504_00039

 

IMAG1782

IMAG1778

IMAG1779

 

Still0504_00001

 آقای سید مرتضی ابطحی: رییس شورای شهر ساوه و رییس هیات مدیره موسسه خیریه پیروان امام حسین (ع)

ا

Still0504_00046

آقای دکتر کوهپایه: رییس محترم دانشکده علوم پزشکی شهر ساوه

Still0504_00049

آقای بهاروند: فرماندار  محترم شهرستان ساوه

 

شششششش

از سمت چپ:

سرکار خانم دکتر غنایی ( روانشناس و استاد دانشگاه )

جناب آقای قربانی ( مدیر عامل موسسه خیریه تبسم )

حناب آقای پروفسور پارسا ( پژوهشگر ارشد در سرطان و ژنتیک مولکولی در مؤسسه ملی بهداشت آمریکا )

جناب آقای سید مرتضی ابطحی ( رییس شورای اسلامی شهرستان ساوه و رییس هیات مدیره موسسه خیریه پیروان امام حسین (ع) )

جناب آقای محمد بهاروند ( فرماندار شهرستان ساوه )

جناب آقای حبیبی ( مدیرعامل موسسه خیریه پیروان امام حسین (ع) )

جناب آقای مهندس سید سجاد میرحبیبی ( مدیر شرکت نت افزار و  نایب رییس موسسه خیریه پیروان امام حسین (ع) )

جناب آقای قربانی ( عضو موسسه  خیریه تبسم )

IMAG1796IMAG1796

جناب آقای دکتر مطلق ، رییس اداره سرطان وزارت بهداشت و درمان(آنکولوژیست) و جناب اقای حبیبی مدیرعامل موسسه خیریه پیروان امام حسین (ع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *